Gemeente
Amsterdam

De Stem van West

Dit voorstel wordt besproken

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Dit voorstel wordt besproken in de volgende vergadering!

Van Alphenpark - een minipark om de hoek

Door Thieme Hennis
22 juni 2019

Laten we van de van Alphenstraat (het kleinste straatje van Amsterdam) een groene ontmoetings en speelplek maken voor de buurt!

Stem voor het nieuwste park in Amsterdam: het van Alphenpark!

Ik woon tegenover de van Alphenstraat, het is een heel klein straatje, en heeft verder geen echte functie behalve dat er ongeveer 10 auto's kunnen parkeren, en geen ontsluitingswaarde voor het verkeer. De parkeergarages bieden nog voldoende parkeerplek, dus die paar parkeerplekken kunnen opgeheven worden. 

De buurt is ook heel erg druk, en biedt weinig ruimte voor (de wat oudere) kinderen om op straat te spelen, of publieke bankjes om lekker even te praten met buurtbewoners of te lezen. Na een rondvraag in de buurt lijkt het ons, de buurtbewoners, een goed idee om dit straatje te vernieuwen, te verbeteren, en autovrij te maken en ruimte te maken voor ontmoeting, spel, en lekker lui lezen.

Het geeft direct invulling aan de wens van de buurt voor een veilige, groene, en ruimtelijke buurt en tegelijkertijd ook aan de ambities van een leefbare (en autoluwe) stad. Dit is in deze buurt ook echt nodig: het is druk, staat vol met fietsen en auto's en er is weinig ruimte voor kinderen of algemene publieke ruimte waar mensen elkaar kunnen ontmoeten.

De precieze invulling? Laat je ideeën hieronder achter, en dat kan dan als input worden gebruikt voor het uiteindelijke ontwerp. Denk aan: een wormenhotel voor je GFT, een voetbalgoaltje voor de kids, een hangmat en een paar bankjes om te lezen, een extra fietsenrek om de andere fietsparkeerplekken te ontlasten, een plek om spullen te ruilen of aan te bieden, of gewoon wat extra ruimte.

Aantal relevante extra's:
  1. Maximum snelheid van de straatjes eromheen naar 5km of max 10km p.u. Harder is niet nodig, dit is een buurt, geen circuit.
  2. Er moet ruimte blijven voor de inpandige fiets- en motorparkeerplek

Alle ideeën zijn welkom. Ook als je het er niet mee eens bent, laat alsjeblieft weten waarom.

Locatie

“Heb jij een goed voorstel?” Stuur je plan of oproep in!

Argumenten

Argumenten voor

Nog minimaal 0 tekens
Je hebt nog 0 tekens over.
Mikkie van de El | 27 juni 2019 17:07

ik ben voor alles wat rustig blijft! Een oase...met veel groen, waar een beetje getuinierd kan worden ! Fruitboompjes! evt een bankje waar je een boekje leest of een praatje met je buurman,-vrouw kan maken.

Reageren
Fred Hoebee | 2 juli 2019 15:48

Wat voor rust zullen die mensen in dat straatje hebben

Annelien Winters | 25 juni 2019 14:44

Prachtig idee! Een mini parkje om de hoek (woon op de b’dijkkade) voor een bakkie in de zon, een kletspraatje met de buren, balletje trappen/buiten spelen met de kids of gewoon lekker hangen op het (kunst?)-gras, een cadeautje zou dat zijn!

Reageren
Einar De Munck Mortier | 28 juni 2019 21:10

Bilderdijkpark? Je bent er zo!

Fred Hoebee | 2 juli 2019 15:30

Zon daar komt nog geen eens zo

Ria Hoebee | 2 juli 2019 16:00

Ja om de hoek omdat je niet in feb alphen woont komen jullie bij mij de boel verzieken

Ria Hoebee | 2 juli 2019 16:14

Heb je er weleens over nagedacht de brandweer. Ziekenauto kunnen niet bij de mensen komen. En dan het kunstgras met een BBQ ben ik nou gek als ik aan de veiligheid van de bewoners denk

Gerrie Vinke | 3 juli 2019 19:35

Balletje trappen? daar zijn velden voor!!

Ria Hoebee | 14 juli 2019 12:09

Blijf lekker op je bilderdijkkade zitten wij zitten niet op de herrie te wachten van mensen die om de hoek wonen

Ellen Hendrikse | 27 juni 2019 16:36

Goed idee! weer meer kans voor een uitbreiding van het groen, Dat is zo goed voor iedereen. Een paar fruitbomen laten groeien zou ik echt leuk vinden.Het kan gezellig zijn, het komt de gemoedelijkheid ten goede.

Reageren
Fred Hoebee | 2 juli 2019 15:49

Hou jij het allemaal bij dan ??

Ria Hoebee | 3 juli 2019 06:40

Dan moet je niet in Amsterdam komen wonen met je uitbreiding van het groen

Genna Wiebenga | 28 juni 2019 09:59

Dit hebben de kinderen in de buurt zo hard nodig!!!

Reageren
Peter Hoebee | 1 juli 2019 23:36

Bilderdijk park land v ome kick kwakers plein pierebad wat net af is Vondelpark er is genoeg voor de kids

Ria Hoebee | 2 juli 2019 16:02

Welke kinderen in ons straatje woont geen kind er zijn toch goede breede stoepen gemaakt om te spelen in de Elisabeth wolff

Fred Hoebee | 2 juli 2019 16:14

Waterkant Bellamy plein kwakersplein of is dat te ver lopen ?

Gerrie Vinke | 3 juli 2019 21:12

Potgieterstraat, word helemaal vergeten, kan mams en pap ook nog op de trampoline

Iris Keverkamp | 28 juni 2019 13:38

Vooral belangrijk voor de vergroening van de buurt en het verbinden van buren.
Opzetten meerjarige voedselproductie, zoals een tiny voedselbos of moestuintje/bakken met meerjarige gewassen. Ook kan er gedacht worden aan een wormenhotel voor gft en bloemen voor de bijen. Ik zou mij voor soortgelijke acties zeker inzetten als buur!

Reageren
Robert Flos | 28 juni 2019 14:43

Sorry maar we wonen in een stad, niet op biologisch dynamische boerderij op t platteland. Echt geen behoefte aan een moestuin of wormenhotel om de hoek

Thieme Hennis | 28 juni 2019 15:49

We wonen inderdaad niet op een boerderij, dat valt moeilijk te ontkennen. Heb je zelf suggesties Robert? Gezien de positieve reacties lijkt iets als dit wel in een behoefte te kunnen voorzien. Ik zou zeggen, zie het als een mogelijkheid en geef aan waar jouw behoefte ligt.

Fred Hoebee | 2 juli 2019 15:29

Woon je zelf ook in de van alphenstraat ?

Astrid Kersbergen | 3 juli 2019 22:37

Ik ben tegen als je in het groen wilt wonen ga dan niet in de stad wonen maar in het Amsterdamse bos al die yuppen en GroenLinks figuren die hier pas wonen en denken f de helle stad vol te bouwen met hun fietsen wij en onze kinderen zijn hier allemaal opgegroeid toen was er ook niets ging prima er is genoeg in de huurt voor al die kinderen snap niet wat jullie komen doen dan ga in Almere wonen volop groen en tr rust dit is Amsterdam maakt het niet stuk

Astrid Kersbergen | 3 juli 2019 22:37

Ik ben tegen als je in het groen wilt wonen ga dan niet in de stad wonen maar in het Amsterdamse bos al die yuppen en GroenLinks figuren die hier pas wonen en denken f de helle stad vol te bouwen met hun fietsen wij en onze kinderen zijn hier allemaal opgegroeid toen was er ook niets ging prima er is genoeg in de huurt voor al die kinderen snap niet wat jullie komen doen dan ga in Almere wonen volop groen en tr rust dit is Amsterdam maakt het niet stuk

Sue Geels | 29 juni 2019 20:06

Ik ben voor omdat ik het belangrijk vind dat de buurt elkaar leert kennen ! En het is gezellig ! Ik stel voor een jeudeboule plek met bankjes , hangmatten en een stuk gras met ook een terrastafel voor BBQ . Super gezellig!

Reageren
Peter Hoebee | 1 juli 2019 23:39

En de mensen in de straat de laste hebben BBQ drank enz

Ria Hoebee | 2 juli 2019 16:06

Ga ik lekker in die stank slapen omdat jullie willen BBQ zal mijn ramen moeten dichtdoen met slapen en dan het lawaai we hebben hier enkel glas in de straat

Astrid Kersbergen | 3 juli 2019 22:51

De buurt leert kennen ze kijken op de gewone mens neer omdat hun in van die duren koophuizen wonen denk echt dat yuppen naast de gewone man gaat zitten

Ria Hoebee | 4 juli 2019 17:05

Ik heb helemaal geen behoefte om je te leren kennen zoek zelf mijn vrienden wel uit en wil niet verplicht met de buren op een bankje zitten

Coen Ruiter | 8 juli 2019 08:50

Meer groen, minder auto's en meer speelruimte voor kinderen! Dikke yes!

Reageren
Hakan Koc | 28 juni 2019 21:46

Ik vind dat er meer voor kinderen gedaan moeten worden dan voor fietsen
Ik ben tegen fiets stalling .

Reageren
Ria Hoebee | 2 juli 2019 16:04

Och ja ook de fietsenstalling maar gelijk weg toe maar zo een onzin heb ik in geen jaren gehoord

Gerrie Vinke | 2 juli 2019 18:40

Ik ben ook tegen fiets stalling op straat,je breekt je nek erover en ze worden overal maar neer gezet...je kan nergens meer fatsoenlijk lopen...dus lang leve de fietsenstalling!!

Thieme Hennis | 2 juli 2019 22:23

even een korte notitie voor alle bezorgde buren. Wees niet zo bang. Er is met deze stemming nog niks besloten, het is slechts een peiling voor draagvlak, en de gemeente neemt dat vervolgens mee wanneer het plan wordt behandeld. Zorgen uiten prima, maar beschrijf ook bij voorkeur ook jouw ideale buurt en straat er uit ziet. Eéntje met ronkende motoren en auto's, helemaal volgeparkeerd met auto's en fietsen? Of een groene omgeving met schaduw, zon, spel, rust, een goed gesprek, en wat ruimte?

Reageren
Ria Hoebee | 3 juli 2019 06:44

Nou ik woon 51 jaar in het straatje en bevalt me prima zoals het is. Anders was ik allang verhuisd

Gerrie Vinke | 3 juli 2019 20:07

Nou ik woon hier ook al heel lang, en heb totaal geen last van ronkende motoren hoor....is heerlijk stil, en dat willen wij graag zo houden!

Ria Hoebee | 4 juli 2019 17:06

Ben heel tevreden met mijn straatje anders had ik hier geen 51 jaar blijven wonen

Fred Hoebee | 5 juli 2019 08:35

Jullie zorgen 2 strijd en onrust onder de bewoners

Thieme Hennis | 24 juli 2019 23:07

oe... een lekker verkoelend plekje in de schaduw en tussen het groen om aan de hitte te ontsnappen.. wie wilt dat nou niet met dit weer? en dat voor de deur!

Reageren
Thieme Hennis | 5 augustus 2019 17:23

Zie hier de voor- en nadelen op basis van een experiment van opheffen van parkeerplaatsen in Oost. https://www.trouw.nl/binnenland/amsterdam-wil-11-200-parkeerplaatsen-opheffen-in-oost-probeerden-ze-het-een-maand-uit-je-ruikt-de-bloemen~b7cb2304/

Reageren
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.

Argumenten tegen

Nog minimaal 0 tekens
Je hebt nog 0 tekens over.
Einar De Munck Mortier | 28 juni 2019 21:22

Rondvraag in de buurt? Welke rondvraag? Daarnaast stellen dat dit een directe wens van de buurt is? Je spreekt niet namens de buurt als je een aantal mensen wat gevraagd hebt! Daar dien je minstens een gedegen enquête voor te houden.

Reageren
Ria Hoebee | 3 juli 2019 06:51

Er is in de Elisabeth wolff huis aan huis een brief in de bus gedaan een grote straat wij hebben 8 huisnummers in de van alphenstraat en geen. Brief in de bus logies dat er dan meer stemmen voor zijn dan tegen geen eerlijke strijd dus voor ons bewoners

Gerrie Vinke | 5 juli 2019 20:28

En ook nog uitgekookt iedereen heeft flyers in de bus gehad, behalve de mensen waar het echt om gaaf niet namelijk de bewoners van de v alphen ....heel laf

Thieme Hennis | 6 juli 2019 22:09

hoi Gerrie, was fijn even elkaar gezien en gesproken te hebben vandaag. Zo zie je, we denken helemaal niet zo anders. Ik begrijp dat het plan tot onrust heeft geleid, en dat is nooit de bedoeling geweest, en ik hoop ook dat we - wanneer het besproken wordt - dat we daar ook op in kunnen gaan (zijn de zorgen terecht? zo ja, kan er iets aan gedaan worden? en als dat niet is, dan gaat het niet door). Laten we vooral kijken hoe het - zonder auto's - nog mooier kan worden.

Thieme Hennis | 6 juli 2019 22:11

Verder wil ik graag vermelden dat ik werkelijk ieder huishouden in de van Alphenstraat een flyer in de bus heb gedaan. Bij brievenbussen met meerdere bewoners heb ik er tenminste 2 in gedaan, bij HS gewoon 1. Ik begrijp niet dat ze niet gevonden zijn. Verder heb ik echt alleen de aangrenzende straten benaderd: dus Elisabeth Wolffstraat en alleen 'onze kant' van de Bilderdijkkade. Het lijkt me een hele eerlijke aanpak.

Mikkie van de El | 27 juni 2019 17:05

Ik ben gen voorstander van alles wat veel geluid met zich meebrengt. SPEEL-ruimte - dat is er al, Kwakersplein, de Waterkant en 'central park'. Speelruimte betekent ook herrie. Het enkele glas-raam van mijn werk- en woonruimte grenzen aan dit terrein en zullen dit niet tegenhouden. hoe je het ook invult het zal meer stemmen-geluid geven en dat is voor de direct aangrenzende bewoners niet altijd een plus.

Reageren
Thieme Hennis | 28 juni 2019 12:25

hoi Mikkie, dank voor je reactie en je bezwaren vind ik ook redelijk. Ik denk dat als het behandeld wordt, dat er ook inspraak geregeld wordt vanuit de gemeente en dan kunnen we dit in meer detail bespreken en kijken of hiervoor oplossingen zijn. En mocht het dan door gaan, laten we dan ons best doen om het iets te laten worden voor de buurt. NIet alleen voor kinderen, maar voor iedereen die het lekker vindt om rustig buiten in de zon te zitten lezen, of met een buurman of buurvrouw te praten.

Peter Hoebee | 1 juli 2019 23:42

Zo is het moet niet gekker worden er is genoeg in de buurt voor kind en ouders

Gerrie Vinke | 2 juli 2019 18:16

Ik vraag mij af waar jullie mee bezig zijn, hier wonen 3 kindjes in de straat waarvan 2 gaan vertrekken, dat houd in dat er 1 overblijft dus dan krijgen wij overlast van kinderen die er niet eens wonen.
En dan in de avond toeristen die te veel op hebben en zwervers enz...en nog meer groen de gemeente kan het nu al niet eens bijhouden, als je ziet hoeveel zwerfvuil er al weer ligt rondom het pierenbadje! Een bende word het...het stikt nu al van de ratten en muizen!

Reageren
Einar De Munck Mortier | 28 juni 2019 21:14

Wat een onzinnig idee! Kwakersplein is net volledig opgeknapt met bankjes, speeltuintje, pierebad, beplanting, etc. En dan vlak om de hoek nog zoiets? Er is ook nog een Bilderdijkpark ietsje verder om lekker te luieren.
Om verder kort door de bocht te stellen dat het geen ontsluitingswaarde heeft?
Voor een rustige doorstroming van het verkeer is dit kleinste straatje een erg nuttige doorgang.
10 parkeerplekken die altijd in gebruik zijn bewijzen dus hun eigen waarde!

Reageren
Annie Janssen | 2 juli 2019 21:51

Het voorstel om van onze rustige en gezellige straat een mini park te maken zijn wij als bewoners er fel op tegen! Als bewoners van de van Alphenstraat is niet aan ons gevraagd wat wij ervan vonden! Heeft u tijdens uw rondvraag aan de buurtbewoners er ook aan gedacht om dit aan de bewoners van de van Alphenstraat zelf te vragen? Want wij hebben elkaar gesproken en werkelijk niemand van ons heeft deze rondvraag gekregen…

Reageren
Annie Janssen | 2 juli 2019 21:51

Dus hoe eerlijk is het dan dat wij worden uitgesloten van deze rondvraag, voordat dit voorstel werd ingediend? Wij zijn er fel op tegen, daar er zelfs bewoners zijn die al meer dan 30 á 40 jaar hier wonen. Er staan naar onze mening voldoende groene planten in onze straat welke verzorgd worden door de bewoners van de van Alphenstraat zelf. Zij genieten ervan om het zo leefbaar te maken en houden en ook wij als bewoners van de van Alphenstraat genieten daarvan.

Annie Janssen | 2 juli 2019 21:52

Volgens ons zijn er meer dan genoeg en zeker voldoende speelplaatsen voor de kinderen hier in de buurt op grotere oppervlaktes en veel beter zijn dan in onze smalle kleine straat. Vooral wij kunnen hier de drukte van de Hallen en toeristen achter ons laten. Van die paar auto’s die in onze straat staan hebben wij geen last en deze auto’s zijn vaak ook van de bewoners van de Alphenstraat zelf.

Annie Janssen | 2 juli 2019 21:53

Wordt er ook aan de bewoners gedacht die al genieten van een rustige, leefbare en groene straat? Dus Thieme Hennis, wij zijn tegen uw voorstel voor een park in onze straat.

Thieme Hennis | 2 juli 2019 22:36

Rondvraag is een beetje uit de context, ik heb het er wel eens met wat mensen uit de buurt over gehad, ook met uw eigen buren. De meesten die ik heb gesproken zagen het wel zitten, en terecht. Maar ook wel eens gesproken met mensen die minder enthousiast waren. Iedereen in de buurt heeft een flyer in de bus gehad om ervoor te zorgen dat iedereen ook zijn mening kan geven en input op mogelijke toekomstige plannen. Dat gebeurt dus ook.

Annie Janssen | 3 juli 2019 22:05

Beste Thieme Hennis, ik heb zelf als bewoner van de Van Alphenstraat geen flyer in mijn brievenbus ontvangen. Heb vandaag nog 4 andere buren in de straat gesproken die ook geen flyer in de brievenbus hebben ontvangen. Dus dat iedereen in de straat volgens u een flyer over dit onderwerp in de brievenbus heeft ontvangen klopt dus niet. Ik ben er hier pas achter gekomen toen een buurman mij hierop wees.

Annie Janssen | 3 juli 2019 22:08

Ter verduidelijking op hierboven; met buurman bedoel ik eigenlijk een buurtgenoot. Het is een buurman van de Bilderdijkkade.

Elaine Da cruz | 3 juli 2019 10:25

Ben voor een proef in de e.wolffstraat bij de school bakfietsen weg paar bankjes BBQ tafeltennis tafel kijken hoe dat gaat en dan over 2 jaar kunnen kijken hoe dat is verlopen en dan verder praten

Reageren
Ria Hoebee | 3 juli 2019 12:49

Ja goed idee daar is een mooie en brede stoep gekomen. Dan hoeft er ook niets aan het straatje worden veranderd ruite zat voor de school

Ria Hoebee | 3 juli 2019 12:49

Ja goed idee daar is een mooie en brede stoep gekomen. Dan hoeft er ook niets aan het straatje worden veranderd ruite zat voor de school

Peter Hoebee | 1 juli 2019 23:45

Ik lees allen bijna reacties van mensen wie er om de hoek wonen

Reageren
Gerrie Vinke | 2 juli 2019 18:26

En de mensen die hier wonen, slapen allemaal aan de straatkant, lekker dan met die overlast ...als ze wat minder flats hadden gebouwd bij de hallen, was daar een mooie ruimte geweest...maar nee dat moest ook vol.neem het WG terrein daar hebben ze met alles rekening gehouden ... en wat moet er met de stalling van de spaak gebeuren en de jongens van de fietenverhuur...als ze nieuwe fietsen geleverd krijgen? Mijn man is pas geleden met loeiende ambulance opgehaald ...kan dan ook niet meer....

Reageren
Thieme Hennis | 2 juli 2019 22:30

Helemaal eens, het is helemaal volgebouwd. WG terrein is prachtig, en ik denk dat een toekomstige autoluwe stad veel meer ruimte biedt om zoiets ook te kunnen bereiken. Jongens van fietsverhuur zijn al verhuisd, fietsenstalling blijft gewoon waar die is. Ontsluiting nooddiensten is een vereiste voor elk plan, dus daar hoeft u zich geen zorgen om te maken. Hoe zou u het vinden om de deur uit te stappen in een rustige, groene gedeelde 'voortuin'? Heerlijk toch?

Chanderbalie / John Bahorie | 2 juli 2019 22:02

Momenteel wonen er slechts 3 kinderen in de van Alphenstraat en zij gaan zelf naar de speeltuin t.o.v. de Hallen (op het Kwakersplein) welke juist pas geleden nog is opgeknapt en dit park is op nog geeneens 3 minuten lopen vanaf de van Alphenstraat! Daar is ook nog eens veel meer speelruimte voor de kinderen i.p.v. in zo’n kleine straat als de en ze hebben daar ook bankjes, speeltoestellen en een pierenbadje.

Reageren
Chanderbalie / John Bahorie | 2 juli 2019 22:02

Iets verderop is er ook een Bilderdijkpark op 5 minuten loopafstand met nog meer voldoende ruimte en speelmogelijkheden voor de kinderen. Denkt u ook aan de overlast die er zal gaan ontstaan, terwijl dit juist altijd een hele rustige straat is en er regelmatig bewoners op hun balkon aan de straatkant zitten.

Chanderbalie / John Bahorie | 2 juli 2019 22:02

Wat het stemmen betreft zal dit naar mijn mening nooit eerlijk gaan verlopen, omdat er in de van Alphenstraat maar 8 huisnummers zijn en daarmee in totaal 24 woningen. Dus ook al zou iedereen van de van Alphenstraat tegen dit voorstel stemmen dan zal dit nooit het aantal stemmen halen van de rest van de buurtbewoners die wel voor dit voorstel hebben gestemd.

Fred Hoebee | 2 juli 2019 15:25

Te gek voor woorden dit in het kleinste straatje van amsterdam een badminton baan maken wat denken jullie nou doe het voor je eigen deur bqq moeten wij met de ramen dicht zitten van de zomer in het Vondel park nergens mag het meer maar wel in het kleinste straatje van Amsterdam hoe zit als er brand is of een ziekenauto moet er door . Mensen denk is na

Reageren
Emily Vernon | 4 juli 2019 11:06

Sorry mijn nederlands is niet geweldig, maar ik heb gedachten. The neighborhood sentiment with this idea is very nice. This I like very much. However, I don't think optimising this very, very small space will ultimately solve the issues mentioned.

Reageren
Thieme Hennis | 2 juli 2019 22:53

Samenvattend hier de belangrijkste argumenten:
1 Bang voor overlast kinderen, zwervers, toeristen - bijvoorbeeld rommel, geluid, of stankoverlast door bbq's
2 De ambulance of brandweer kan er niet meer bij
3 De auto kan je niet meer voor de deur parkeren

Reageren
Thieme Hennis | 2 juli 2019 22:56

1. Overlast is iets wat je tot op zekere hoogte moet en kan voorkomen. Even omgedraaid geredeneerd: stel jullie straat was autovrij en met mooie bomen en een bankje - zou de oplossing dan zijn om het vol te gooien met parkeerplekken en auto's toe te laten? Mocht het tot een concreet plan komen, dan is het van belang om toekomstig overlast te beperken. Dat doe je onder andere door er als buurt gewoon gebruik van te maken lijkt me. 2. Toegankelijkheid nooddiensten is verplicht 3. Tant pis.

Thieme Hennis | 2 juli 2019 23:00

ik zou iedereen die moeite heeft met dit plan echt van harte willen uitnodigen om iets verderop de zijstraat van de Bosboom Toussaintstraat te bezoeken, de Genestetstraat, en bedenken: wat vind ik hier nou van? Het ligt ongeveer op een kilometer afstand. Vraag ook vooral de mensen die daar wonen hoe het bevalt, of het iets bijdraagt aan de buurt. Echt, doen

Ria Hoebee | 3 juli 2019 06:58

Er zitten nu al in de nacht mensen te drinken en te blowen voor mijn deur en te schreeuwen moet je nagaan als er meerdere bankjes staan

Gerrie Vinke | 3 juli 2019 19:56

Ik weet dat van de Bosboom Thieme maar wij zitten dicht bij de hallen dus dan kan je niet vergelijken...qua overlast!.en dan de E.Wolff de zo,n mooie breede stoep,nog niet zolang geleden aangelegd...staat vol met bakfiets fiets en scooter en vuil zo zonde,had zo mooi kunnen wezen....en bekijk de geveltuinen, niks word onderhouden. En de fietsenjongens zitten ook nog in de v alphen hoor...kijk maar eens goed

Fred Hoebee | 9 juli 2019 10:17

U bent een leugenachtig mannentje met ik heb flyers in de brievenbussen gegooid in de van Alphen straat. Ik heb u gebelt voor flyers om dat niemand iets af wist van i sluwe plannetjes en u hing zo op met nog een fijne dag U zet buurtbewoners tegen elkaar op maar ja we zien niet anders in de politiek

Carla Bohncke | 1 augustus 2019 19:10

De v. A-str. is smal en tochtig, er waait vaak een gure wind en er is weinig zon. Geen fijn verblijfsklimaat. Het is er in de zomer maar af en toe zo prettig dat bewoners op een bankje buiten kunnen zitten. Om voor die sporadische momenten een hele straat af te sluiten gaat mij veel te ver. Volgend jaar verdwijnt 40% van de parkeerplekken op de B'dijkkade en voor de de Clercqstr. zijn groene plannen in ontwikkeling. Prima! De v. A-str is belangrijk als uitwijkroute zodat verkeer niet verstart.

Reageren
Ted Bunnik | 10 juli 2019 21:43

Er woont maar 1 kind in deze straat en om de hoek , op het Bellamyplein is voldoende speelplaats

Reageren
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.