Gemeente
Amsterdam

De Stem van West

Dit voorstel is afgewezen

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Stemmen op dit voorstel is niet meer mogelijk.

Een veiligere en minder lawaaige Meer en Vaart

Door Dirk Hofmann
3 juli 2017
De Stem van West   |   16 augustus 2017 12:22

Het voorstel 'Een veiligere en minder lawaaige Meer en Vaart' is gesloten omdat het plan niet valt onder stadsdeel West maar stadsdeel Nieuw-West. Het plan en de link naar deze pagina zijn doorgestuurd naar de bestuursondersteuning van stadsdeel Nieuw-West.

Hartelijke groet,
De Stem van West

Aanpassen van de verkeersregels op Meer en Vaart langs de Sloterplas voor meer veiligheid en minder geluidsoverlast

Als bewoners van de Nicolaas Anslijnstraat moesten wij [en onze buren] meemaken dat er steeds meer verkeer op Meer en Vaart komt als resultaat van de veranderingen in onze wijk [meer woningen, vernieuwing van het winkelcentrum enzovoort]. 
Dat brengt dat de nodige overlast voor de bewoners met zich mee en een van de meest belangrijke factoren is de steeds toenemende geluidsoverlast, grotendeels veroorzaakt door motoren maar ook enkele auto's. 
Deze voertuigen produceren zonder enige twijfel lawaai dat boven alle geluidsnormen ligt [wat op zich al een ingrijpen zou rechtvaardigen] maar de manier waarop sommige bestuurders rijden [zoals langs wachtende auto's en met veel te hoge snelheid nog even (voor rood) over het kruispunt scheuren] is simpelweg gevaarlijk - het grenst aan een wonder dat we nog geen ergere ongelukken hebben gehad.
We hebben twee ideeen : 
  • Maak van de Meer en Vaart een 30 kilometer zone - dat gaat meteen veel verhelpen en als blijkt dat het limiet genegeerd wordt door deze bestuurders, plaats dan een vaste kamera [flitspaal] ter controle.
  • Plaats één of meerdere drempels op Meer en Vaart, dit lijkt op andere plekken in de wijk [en op andere plekken in de stad en in andere steden] deze problemen ook sterk te verminderen.
Wij vinden dat het bestuur dit probleem zou moeten bespreken voordat er nog meer woningen gebouwt gaan worden omdat de gezondheid en veiligheid van de bestaande bewoners prioriteit zou moeten hebben.
Onze wijk zal hiermee een grote stap vooruit maken naar betere levensomstandigheden, maar ook de door het bestuur beoogde 'rode loper' richting Osdorpplein zal hier veel baat bij hebben.

Locatie

“Heb jij een goed voorstel?” Stuur je plan in!

Argumenten

Argumenten voor

Paul Verbeek | 7 juli 2017 10:21

Ben voor omdat er echt iets moet gebeuren, kan mijn balkondeur niet meer open zetten vanwege enorme geluidsoverlast .Meer en Vaart richting Cornelis Lelylaan wordt vaak als racebaan gebruikt .Vooral motoren zorgen voor enorme geluidsoverlast.!! Zeer regelmatig zie ik ook dat de stoplichten genegeerd worden. Hoop dat er iets mee gedaan wordt. Met vriendelijke groet,

Paul Verbeek
Nicolaas Anslijnstraat 172

Marinus Pellicaan | 12 juli 2017 14:33

De geluids overlast van de scheurende duurdere auto's en motoren loop de spuigaten uit nu het steeds drukker wordt op de Meer en Vaart ter hoogte van het eethuis Meram . Ook het oversteken bij de zebrapaden is een risico volle onderneming geworen omdat er door rood wordt gereden en ook om wachtende auto's heen wordt gereden om toch door rood te kunnen rijden om zo sneller door te kunnen naar de Lelylaan . Ook het getoeter van een trouwpartij wordt steeds meer als overlast gezien . Als ik toet

Pim Bakker | 13 juli 2017 22:53

Ik ben dagelijks getuige van het feit dat vanaf het kruispunt Osdorpergracht en Meer en Vaart ( en dan met name vanaf de parkeerplaats naast Meram) de Osdorpergracht en Meer en Vaart als racebaan wordt gebruikt. Geluidsoverlast en verkeersovertredingen zijn normaal geworden. Ik heb bij de gemeente en bij de politie al verzocht op zowel de Osdorpergracht (bij de herbestrating) als op de Meer en Vaart drempels te plaatsen. Betere verlichting, camera's en 30 km borden zal dit alles completeren.

Ben Steeman | 14 juli 2017 08:48

Ik ben voor deze maatregelen omdat ik bijna elke dag wel een moment heb waarbij ik me rot schrik. De bloeiende ontwikkeling van dit gebied en de het succes van de horeca aan de Sloterplas moet nu ook echt begeleid worden met goede maatregelen. En als we toch bezig zijn: plaats bij de stoplichten op de parkeerplaats een bord met de toelichting "doorrijden tot de stopstreep", nu spelen zich daar vaak levensgevaarlijke situaties af van keurig wachtende auto's die voorbijgescheurd worden.

Ingrid Koster | 14 juli 2017 09:33

Wij wonen hoek Meer en Vaart -Osdorpergracht. Je bent je leven niet zeker. Hele Osdorpplein 30 km of desnoods autovrij. En Meren een goede afvoer voor hun bbq stank....

P Peelen | 17 juli 2017 14:46

Goed voorstel!
Ook op laatste stuk Lelylaan naar Osdorp zou flitspaal helpen om 50 km/u te handhaven. Dan is verkeer van A10 alvast wat afgeremd.

meta lelie | 17 juli 2017 17:01

het is gewoon een racebaan,maar het beste is verkeersdrempels lijkt mij want 30 km zone betekend nog meer file's en dus meer stank,ook moet er meer gehandhaaft worden vooral op snelheid b.v. flitspalen
meta lelie
osdorpplein 146

Cees van Lente | 17 juli 2017 20:50

Uitstekend initiatief. Het woongenot van onze buurt kachelt sterk achteruit. Jonge en oude mannetjes die bol staan van de testosteron scheuren met enorm veel lawaai over de Meer en Vaart. Ik erger me elke dag kapot en hou uit armoede de balkondeur dan maar dicht. Vooral bij het restaurant Meram word door de jongetjes al stilstaande het gasl met bravour nog even open gedraaid. Mijn idee: 30 km zone met drempels en flitspalen en meer toezicht door de politie op al die verwijderde geluidsdempers!!

Karin Tuiten | 19 juli 2017 10:31

Heb dezelfde ervaringen als de voorgaande sprekers, en ben daarmee groot voorstander van het voorstel tot aanbrengen van snelheidsbeperkende drempels, maar dan op de hele Meer@Vaart. Is ook veel effectiever dan instellen van een 30km zone. Mbt kruispunt op de hoek M&V/O.gracht zou ik minimaal willen pleiten voor een betere/efficiëntere afstelling van de stoplichten. Samen met de drempels zou dat de doorstroming, geluidsoverlast en lbnl de luchtkwaliteit pos. beïnvloeden!

Edwin van der Kaaij | 20 juli 2017 18:26

Ik ben voor omdat meer en meer de asocialen uit de buurt vrij spel krijgen.Auto's en motoren maken steeds meer heel hard geluid.Vooral in de avond wordt er steeds heen en weer gereden om te laten horen en zien hoe fantastisch de bolide is. Niet dus! Ik ben bij de politie geweest, maar die zegt er niet veel aan te kunnen doen. Dan maar middels een nieuw verkeersplan. De drukte op Meer en Vaart is enorm!Roodlicht doorrijders (ook politie zonder sirene) maken het levensgevaarlijk om over te steken.

J Tanahatoe | 22 juli 2017 23:05

ben divers in NY geweest en qua GELUIDSOVERLAST doet Osdorp niet onder.
Sirenes vd brandweer, politie, ambulance en de ‘racers’ op motoren en autos. Dit alles bij elkaar is de geluidsoverlast in meer en vaart HOOG. Plaatsen van zo’n drempel zou 1 vd oplossingen zijn. Volgens mij kan ook best minder met de sirenes. Ik zie vaak de politie sirenes gebruiken als zij teruggaan naar ’t bureau, is dat wel nodig?.
Behalve geluidsoverlast ook het parkeren op grasveld & stoep. Bonnen uitschrijven.

Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.

Argumenten tegen

Nog geen argumenten tegen.
Nog minimaal 140 tekens.
360 tekens resterend.