Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

De Stem van West

Dit voorstel is afgewezen

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Lees hieronder waarom dit voorstel is afgewezen. Stemmen op dit voorstel is niet meer mogelijk.

Ontlast de Overtoom van files

Door: Toby Bethlehem
16 september 2021

Ontlast de Overtoom van enorme auto files door een P+R te maken nabij lijn 1 tussen Surinameplein en station Lelylaan

De overvloed van succesvolle P+R is overal rondom de A10 goed aanwezig behalve op de route centrum over de Overtoom. Bij het olympisch stadion en Bos en Lommer is het succesvol maar deze kunnen de drukte niet opvangen voor de Overtoom. Hierdoor is het vooral op piekmomenten (spitstijden en weekenden) onhoudbaar om je op het wegdek te vervoeren, voornamelijk vanwege overvloed aan dagtoeristen/bezoekers van de stad die de richting Leidseplein/Museumplein/Grachtengordel opzoeken.


Argumenten

Argumenten voor

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
henk van dijk | 9 februari 2017 12:00

Ik ben voor omdat alles wat het autoverkeer op de Overtoom kan terugdringen gerechtvaardigd is. Uche uche uche uche.
En weer een gezond idee! Dus stem ook op dat andere gezonde idee over het terugdringen van het vliegverkeer boven de stad.
https://stemvanwest.amsterdam.nl/idea/12

Reageren


ReindeR Rustema | 10 februari 2017 10:23

De enige plek daarvoor lijkt me onder een opgehoogde trambaan. Daaronder parkeren. Gelijk na halte Surinameplein de lucht in en ook los boven die s106-rotonde. Over 800 meter gestoken parkeren aan twee kanten levert volgens de NEN 2443-norm 640 parkeerplaatsen. Zelfsturende auto's waar je uitstapt bij de ingang van de garage hebben geen deuren die open hoeven: dan 800 parkeerplaatsen. Zo'n parkeergarage is dan natuurlijk uitsluitend toegangelijk voor tramreizigers met kaartje naar/van centrum.

Reageren


ReindeR Rustema | 23 maart 2017 08:23

Ik zie overigens dat de Oost/Westmetrolijn onder het Surinameplein door zal gaan, met station Lelylaan als halte. Dan is dat een logischer plek voor een P+R. Met de metro ben je sneller in het centrum. Maar door die snelheid kan je juist de metrohalte Schiphol beter gebruiken voor een P+R.

Reageren


Argumenten tegen

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Paul Treanor | 6 maart 2017 12:38

De bestaande P+R terreinen, met name ArenA, worden niet volledig benut. Automobilisten willen bij hun bestemming parkeren, en zolang dat kan, zullen ze P+R terreinen aan de rand van de stad vermijden. Toevoeging van nog een P+R terrein aan de ringweg is dus symbool-politiek. De oorzaak van het beschreven probleem (files op de Overtoom) is een teveel aan parkeerplaatsen in de binnenstad. Dat moet eerst aangepakt worden.

Reageren


gonny van oudenallen | 25 maart 2017 01:48

Ik ben tegen omdat helaas mensen ook gebruik moeten maken van een auto...en dat alles overhoop ligt, de binnenstad bijna niet bereikbaar is, wil niet zeggen dat dit plan daarom "goed" is.

Reageren


jannes van loon | 31 maart 2017 06:36

Dit soort ideeen helpt alleen wanneer je ze combineert met echte maatregelen: bijvoorbeeld alleen nog bestemmingsverkeer toelaten in het hele centrum.. Ook is het zonde om miljoenen in parkeerplaatsen te investeren terwijl de fiets-infrastructuur nog flink te kort schiet: waarom geen fietssnelwegen door het centrum zodat je niet steeds voor stoplichten/auto's hoeft te stoppen?

Reageren


Login om verder te gaan




refresh

Cancel